0
200
400
600
800
1000
1200
1400
1600
1800
2000
2200
2400
2600
2800
3000
3200
3400
3600
3800
4000
4200
4400
4600
4800
5000
0
50
100
150
200
250
300
Moc katalogowa (KM) | |
Moc po tuningu (KM) |
Obroty silnika (rpm/min.)
Moc (KM) / Moment obrotowy (Nm)
Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Moc katalogowa (KM) | |
Moc po tuningu (KM) |
Chip tuning Audi Q7 4M e-tron 3.0 TDI 258 KM 190 kW polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Audi Q7 4M 3.0 TDI 218 KM 160 kW | 218 KM | 500 Nm | 240 KM *+22 KM * | 550 Nm *+50 Nm * | 251 KM *+33 KM * | 600 Nm *+100 Nm * | 264 KM *+46 KM * | 650 Nm *+150 Nm * |
diesel | Audi Q7 4M 3.0 TDI 272 KM 200 kW | 272 KM | 600 Nm | 300 KM *+28 KM * | 660 Nm *+60 Nm * | 313 KM *+41 KM * | 720 Nm *+120 Nm * | 329 KM *+57 KM * | 780 Nm *+180 Nm * |
diesel | Audi Q7 4M e-tron 3.0 TDI 258 KM 190 kW | 258 KM | -1 Nm | 284 KM *+26 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 297 KM *+39 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 312 KM *+54 KM * | -1 Nm *+0 Nm * |