Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning Audi R8 I 5.2 FSI V10 525 KM 386 kW polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Audi R8 I 4.2 FSI V8 420 KM 309 kW | 420 KM | 430 Nm | 433 KM *+13 KM * | 443 Nm *+13 Nm * | 457 KM+37 KM | 448 Nm+18 Nm | 480 KM *+60 KM * | 516 Nm *+86 Nm * |
benzyna | Audi R8 I 4.2 FSI V8 430 KM 316 kW | 430 KM | 430 Nm | 443 KM *+13 KM * | 443 Nm *+13 Nm * | 449 KM+19 KM | 457 Nm+27 Nm | 474 KM *+44 KM * | 516 Nm *+86 Nm * |
benzyna | Audi R8 I 5.2 FSI V10 525 KM 386 kW | 525 KM | 530 Nm | 541 KM *+16 KM * | 546 Nm *+16 Nm * | 560 KM+35 KM | 542 Nm+12 Nm | 588 KM *+63 KM * | 636 Nm *+106 Nm * |