Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning Audi R8 II 5.2 FSI 610 KM 449 kW polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Audi R8 II 5.2 FSI 540 KM 397 kW | 540 KM | 540 Nm | 557 KM *+17 KM * | 557 Nm *+17 Nm * | 578 KM *+38 KM * | 594 Nm *+54 Nm * | 607 KM *+67 KM * | 648 Nm *+108 Nm * |
benzyna | Audi R8 II 5.2 FSI 610 KM 449 kW | 610 KM | 560 Nm | 629 KM *+19 KM * | 577 Nm *+17 Nm * | 653 KM *+43 KM * | 616 Nm *+56 Nm * | 686 KM *+76 KM * | 672 Nm *+112 Nm * |