0
500
1000
1500
2000
2500
3000
3500
4000
4500
5000
5500
6000
6500
7000
7500
8000
0
100
200
300
400
Moc katalogowa (KM) | |
Moment katalogowy (Nm) | |
Moc po tuningu (KM) | |
Moment po tuningu (Nm) |
Obroty silnika (rpm/min.)
Moc (KM) / Moment obrotowy (Nm)
Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Moc katalogowa (KM) | |
Moment katalogowy (Nm) | |
Moc po tuningu (KM) | |
Moment po tuningu (Nm) |
Chip tuning Audi S4 B7 4.2 V8 344 KM 253 kW polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Audi S4 B7 4.2 V8 344 KM 253 kW | 344 KM | 410 Nm | 355 KM *+11 KM * | 423 Nm *+13 Nm * | 353 KM+9 KM | 434 Nm+24 Nm | 379 KM *+35 KM * | 492 Nm *+82 Nm * |