Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | BMW 6 F06/F12/F13 640d 313 KM 230 kW | 313 KM | 630 Nm | 345 KM *+32 KM * | 693 Nm *+63 Nm * | 356 KM+43 KM | 780 Nm+150 Nm | 376 KM *+63 KM * | 819 Nm *+189 Nm * |
benzyna | BMW 6 F06/F12/F13 640i 3.0T 320 KM 235 kW | 320 KM | 450 Nm | 330 KM *+10 KM * | 464 Nm *+14 Nm * | 360 KM+40 KM | 540 Nm+90 Nm | 378 KM *+58 KM * | 567 Nm *+117 Nm * |
benzyna | BMW 6 F06/F12/F13 650i 4.4T 408 KM 300 kW | 408 KM | 600 Nm | 421 KM *+13 KM * | 618 Nm *+18 Nm * | 437 KM *+29 KM * | 660 Nm *+60 Nm * | 459 KM *+51 KM * | 720 Nm *+120 Nm * |
benzyna | BMW 6 F06/F12/F13 650i 4.4T 449 KM 330 kW | 449 KM | 650 Nm | 463 KM *+14 KM * | 670 Nm *+20 Nm * | 481 KM *+32 KM * | 716 Nm *+66 Nm * | 506 KM *+57 KM * | 780 Nm *+130 Nm * |
benzyna | BMW 6 F06/F12/F13 650i 4.8 367 KM 270 kW | 367 KM | 490 Nm | 379 KM *+12 KM * | 505 Nm *+15 Nm * | 385 KM+18 KM | 515 Nm+25 Nm | 405 KM *+38 KM * | 588 Nm *+98 Nm * |