Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Fiat Ulysse II 2.0 JTD 109 KM 80 kW | 109 KM | 270 Nm | 120 KM *+11 KM * | 297 Nm *+27 Nm * | 136 KM+27 KM | 330 Nm+60 Nm | 143 KM *+34 KM * | 351 Nm *+81 Nm * |
diesel | Fiat Ulysse II 2.2 JTD 128 KM 94 kW | 128 KM | 314 Nm | 141 KM *+13 KM * | 346 Nm *+32 Nm * | 152 KM+24 KM | 360 Nm+46 Nm | 160 KM *+32 KM * | 409 Nm *+95 Nm * |