Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning Ford C-Max MK1 2.0 TDCi 136 KM 100 kW polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Ford C-Max MK1 1.6 TDCi 109 KM 80 kW | 109 KM | 245 Nm | 120 KM *+11 KM * | 270 Nm *+25 Nm * | 131 KM+22 KM | 299 Nm+54 Nm | 138 KM *+29 KM * | 319 Nm *+74 Nm * |
diesel | Ford C-Max MK1 1.6 TDCi 90 KM 66 kW | 90 KM | 215 Nm | 100 KM *+10 KM * | 237 Nm *+22 Nm * | 118 KM+28 KM | 260 Nm+45 Nm | 124 KM *+34 KM * | 280 Nm *+65 Nm * |
diesel | Ford C-Max MK1 1.8 TDCi 115 KM 85 kW | 115 KM | 279 Nm | 127 KM *+12 KM * | 307 Nm *+28 Nm * | 148 KM+33 KM | 334 Nm+55 Nm | 156 KM *+41 KM * | 363 Nm *+84 Nm * |
diesel | Ford C-Max MK1 2.0 TDCi 136 KM 100 kW | 136 KM | 320 Nm | 150 KM *+14 KM * | 352 Nm *+32 Nm * | 166 KM+30 KM | 407 Nm+87 Nm | 175 KM *+39 KM * | 428 Nm *+108 Nm * |