Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning Ford Galaxy II 2.8 V6 204 KM 150 kW polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Ford Galaxy II 1.9 TDI 115 KM 85 kW | 115 KM | 285 Nm | 127 KM *+12 KM * | 314 Nm *+29 Nm * | 144 KM+29 KM | 360 Nm+75 Nm | 152 KM *+37 KM * | 378 Nm *+93 Nm * |
diesel | Ford Galaxy II 1.9 TDI 130 KM 96 kW | 130 KM | 310 Nm | 143 KM *+13 KM * | 341 Nm *+31 Nm * | 173 KM+43 KM | 400 Nm+90 Nm | 182 KM *+52 KM * | 420 Nm *+110 Nm * |
benzyna | Ford Galaxy II 2.8 V6 204 KM 150 kW | 204 KM | 270 Nm | 211 KM *+7 KM * | 279 Nm *+9 Nm * | 210 KM+6 KM | 284 Nm+14 Nm | 225 KM *+21 KM * | 324 Nm *+54 Nm * |