Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Ford Galaxy II 1.9 TDI 115 KM 85 kW | 115 KM | 285 Nm | 127 KM *+12 KM * | 314 Nm *+29 Nm * | 144 KM+29 KM | 360 Nm+75 Nm | 152 KM *+37 KM * | 378 Nm *+93 Nm * |
diesel | Ford Galaxy II 1.9 TDI 130 KM 96 kW | 130 KM | 310 Nm | 143 KM *+13 KM * | 341 Nm *+31 Nm * | 173 KM+43 KM | 400 Nm+90 Nm | 182 KM *+52 KM * | 420 Nm *+110 Nm * |
benzyna | Ford Galaxy II 2.8 V6 204 KM 150 kW | 204 KM | 270 Nm | 211 KM *+7 KM * | 279 Nm *+9 Nm * | 210 KM+6 KM | 284 Nm+14 Nm | 225 KM *+21 KM * | 324 Nm *+54 Nm * |