Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning Ford KA I 1.6i 95 KM 70 kW polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Ford KA I 1.3i 60 KM 44 kW | 60 KM | 103 Nm | 62 KM *+2 KM * | 107 Nm *+4 Nm * | 64 KM+4 KM | 108 Nm+5 Nm | 68 KM *+8 KM * | 124 Nm *+21 Nm * |
benzyna | Ford KA I 1.3i 69 KM 51 kW | 69 KM | 106 Nm | 72 KM *+3 KM * | 110 Nm *+4 Nm * | 73 KM+4 KM | 114 Nm+8 Nm | 77 KM *+8 KM * | 128 Nm *+22 Nm * |
benzyna | Ford KA I 1.6i 95 KM 70 kW | 95 KM | 135 Nm | 98 KM *+3 KM * | 140 Nm *+5 Nm * | 100 KM+5 KM | 142 Nm+7 Nm | 105 KM *+10 KM * | 162 Nm *+27 Nm * |