Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning Ford KA II 1.3TDCi 75 KM 55 kW polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Ford KA II 1.3TDCi 75 KM 55 kW | 75 KM | 190 Nm | 83 KM *+8 KM * | 210 Nm *+20 Nm * | 96 KM+21 KM | 225 Nm+35 Nm | 101 KM *+26 KM * | 247 Nm *+57 Nm * |
benzyna | Ford KA II 1.25i 60 KM 44 kW | 60 KM | 109 Nm | 62 KM *+2 KM * | 113 Nm *+4 Nm * | 64 KM+4 KM | 115 Nm+6 Nm | 68 KM *+8 KM * | 131 Nm *+22 Nm * |
benzyna | Ford KA II 1.4i 96 KM 71 kW | 96 KM | 125 Nm | 99 KM *+3 KM * | 129 Nm *+4 Nm * | 100 KM+4 KM | 133 Nm+8 Nm | 106 KM *+10 KM * | 150 Nm *+25 Nm * |