0
500
1000
1500
2000
2500
3000
3500
4000
4500
5000
5500
6000
6500
7000
7500
8000
0
50
100
150
200
250
300
Moc katalogowa (KM) | |
Moment katalogowy (Nm) | |
Moc po tuningu (KM) | |
Moment po tuningu (Nm) |
Obroty silnika (rpm/min.)
Moc (KM) / Moment obrotowy (Nm)
Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Moc katalogowa (KM) | |
Moment katalogowy (Nm) | |
Moc po tuningu (KM) | |
Moment po tuningu (Nm) |
Chip tuning Ford Probe 2.2 T 147 KM 108 kW polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Ford Probe 2.2 T 147 KM 108 kW | 147 KM | 258 Nm | 152 KM *+5 KM * | 266 Nm *+8 Nm * | 179 KM+32 KM | 310 Nm+52 Nm | 188 KM *+41 KM * | 326 Nm *+68 Nm * |