0
500
1000
1500
2000
2500
3000
3500
4000
4500
5000
5500
6000
6500
7000
7500
8000
0
50
100
150
200
Moc katalogowa (KM) | |
Moment katalogowy (Nm) | |
Moc po tuningu (KM) | |
Moment po tuningu (Nm) |
Obroty silnika (rpm/min.)
Moc (KM) / Moment obrotowy (Nm)
Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Moc katalogowa (KM) | |
Moment katalogowy (Nm) | |
Moc po tuningu (KM) | |
Moment po tuningu (Nm) |
Chip tuning Honda Civic VII 2.0 i-VTEC Type-R 200 KM 147 kW polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Honda Civic VII 1.7 CTDi 100 KM 74 kW | 100 KM | 220 Nm | 111 KM *+11 KM * | 243 Nm *+23 Nm * | 125 KM+25 KM | 259 Nm+39 Nm | 132 KM *+32 KM * | 286 Nm *+66 Nm * |
benzyna | Honda Civic VII 2.0 i-VTEC Type-R 200 KM 147 kW | 200 KM | 193 Nm | 206 KM *+6 KM * | 199 Nm *+6 Nm * | 208 KM+8 KM | 208 Nm+15 Nm | 221 KM *+21 KM * | 232 Nm *+39 Nm * |