Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning Lancia Musa 1.3 MultiJet 90 KM 66 kW polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Lancia Musa 1.3 MultiJet 70 KM 51 kW | 70 KM | 170 Nm | 77 KM *+7 KM * | 188 Nm *+18 Nm * | 82 KM+12 KM | 200 Nm+30 Nm | 87 KM *+17 KM * | 221 Nm *+51 Nm * |
diesel | Lancia Musa 1.3 MultiJet 90 KM 66 kW | 90 KM | 200 Nm | 100 KM *+10 KM * | 221 Nm *+21 Nm * | 112 KM+22 KM | 250 Nm+50 Nm | 118 KM *+28 KM * | 263 Nm *+63 Nm * |
diesel | Lancia Musa 1.6 MultiJet 120 KM 88 kW | 120 KM | 320 Nm | 132 KM *+12 KM * | 352 Nm *+32 Nm * | 155 KM+35 KM | 370 Nm+50 Nm | 163 KM *+43 KM * | 416 Nm *+96 Nm * |
diesel | Lancia Musa 1.9 MultiJet 101 KM 74 kW | 101 KM | 200 Nm | 112 KM *+11 KM * | 221 Nm *+21 Nm * | 117 KM+16 KM | 270 Nm+70 Nm | 123 KM *+22 KM * | 284 Nm *+84 Nm * |
benzyna | Lancia Musa 1.4 Fire 16V 95 KM 70 kW | 95 KM | 128 Nm | 98 KM *+3 KM * | 132 Nm *+4 Nm * | 97 KM+2 KM | 132 Nm+4 Nm | 105 KM *+10 KM * | 154 Nm *+26 Nm * |