Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Lancia Musa 1.3 MultiJet 70 KM 51 kW | 70 KM | 170 Nm | 77 KM *+7 KM * | 188 Nm *+18 Nm * | 82 KM+12 KM | 200 Nm+30 Nm | 87 KM *+17 KM * | 221 Nm *+51 Nm * |
diesel | Lancia Musa 1.3 MultiJet 90 KM 66 kW | 90 KM | 200 Nm | 100 KM *+10 KM * | 221 Nm *+21 Nm * | 112 KM+22 KM | 250 Nm+50 Nm | 118 KM *+28 KM * | 263 Nm *+63 Nm * |
diesel | Lancia Musa 1.6 MultiJet 120 KM 88 kW | 120 KM | 320 Nm | 132 KM *+12 KM * | 352 Nm *+32 Nm * | 155 KM+35 KM | 370 Nm+50 Nm | 163 KM *+43 KM * | 416 Nm *+96 Nm * |
diesel | Lancia Musa 1.9 MultiJet 101 KM 74 kW | 101 KM | 200 Nm | 112 KM *+11 KM * | 221 Nm *+21 Nm * | 117 KM+16 KM | 270 Nm+70 Nm | 123 KM *+22 KM * | 284 Nm *+84 Nm * |
benzyna | Lancia Musa 1.4 Fire 16V 95 KM 70 kW | 95 KM | 128 Nm | 98 KM *+3 KM * | 132 Nm *+4 Nm * | 97 KM+2 KM | 132 Nm+4 Nm | 105 KM *+10 KM * | 154 Nm *+26 Nm * |