Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning Land Rover Freelander II 2.2 SD4 160 KM 118 kW polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Land Rover Freelander II 2.2 SD4 160 KM 118 kW | 160 KM | 400 Nm | 176 KM *+16 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 182 KM+22 KM | 460 Nm+60 Nm | 192 KM *+32 KM * | 520 Nm *+120 Nm * |
diesel | Land Rover Freelander II 2.2 TD4 150 KM 110 kW | 150 KM | 400 Nm | 165 KM *+15 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 180 KM+30 KM | 455 Nm+55 Nm | 189 KM *+39 KM * | 520 Nm *+120 Nm * |
benzyna | Land Rover Freelander II 2.0 Si4 240 KM 176 kW | 240 KM | 340 Nm | 248 KM *+8 KM * | 351 Nm *+11 Nm * | 265 KM+25 KM | 395 Nm+55 Nm | 279 KM *+39 KM * | 415 Nm *+75 Nm * |