Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning Mercedes ML W163 270 CDI 163 KM 120 kW polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Mercedes ML W163 270 CDI 163 KM 120 kW | 163 KM | 370 Nm | 180 KM *+17 KM * | 408 Nm *+38 Nm * | 197 KM+34 KM | 460 Nm+90 Nm | 207 KM *+44 KM * | 483 Nm *+113 Nm * |
diesel | Mercedes ML W163 400 CDI 250 KM 184 kW | 250 KM | 560 Nm | 275 KM *+25 KM * | 616 Nm *+56 Nm * | 290 KM+40 KM | 640 Nm+80 Nm | 305 KM *+55 KM * | 728 Nm *+168 Nm * |