Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning Mercedes SLK R170 230 Kompressor 197 KM 145 kW polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Mercedes SLK R170 200 Kompressor 163 KM 120 kW | 163 KM | 230 Nm | 168 KM *+5 KM * | 237 Nm *+7 Nm * | 183 KM+20 KM | 260 Nm+30 Nm | 193 KM *+30 KM * | 276 Nm *+46 Nm * |
benzyna | Mercedes SLK R170 200 Kompressor 192 KM 141 kW | 192 KM | 250 Nm | 198 KM *+6 KM * | 258 Nm *+8 Nm * | 211 KM+19 KM | 280 Nm+30 Nm | 222 KM *+30 KM * | 300 Nm *+50 Nm * |
benzyna | Mercedes SLK R170 230 Kompressor 193 KM 142 kW | 193 KM | 280 Nm | 199 KM *+6 KM * | 289 Nm *+9 Nm * | 216 KM+23 KM | 310 Nm+30 Nm | 227 KM *+34 KM * | 336 Nm *+56 Nm * |
benzyna | Mercedes SLK R170 230 Kompressor 197 KM 145 kW | 197 KM | 280 Nm | 203 KM *+6 KM * | 289 Nm *+9 Nm * | 225 KM+28 KM | 310 Nm+30 Nm | 237 KM *+40 KM * | 336 Nm *+56 Nm * |
benzyna | Mercedes SLK R170 32 AMG 354 KM 260 kW | 354 KM | 450 Nm | 365 KM *+11 KM * | 464 Nm *+14 Nm * | 375 KM+21 KM | 490 Nm+40 Nm | 394 KM *+40 KM * | 540 Nm *+90 Nm * |