Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning Mercedes SLK R171 300 231 KM 170 kW polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Mercedes SLK R171 200 Kompressor 163 KM 120 kW | 163 KM | 240 Nm | 168 KM *+5 KM * | 248 Nm *+8 Nm * | 196 KM+33 KM | 270 Nm+30 Nm | 206 KM *+43 KM * | 288 Nm *+48 Nm * |
benzyna | Mercedes SLK R171 200 Kompressor 184 KM 135 kW | 184 KM | 250 Nm | 190 KM *+6 KM * | 258 Nm *+8 Nm * | 204 KM+20 KM | 275 Nm+25 Nm | 215 KM *+31 KM * | 300 Nm *+50 Nm * |
benzyna | Mercedes SLK R171 280 231 KM 170 kW | 231 KM | 300 Nm | 238 KM *+7 KM * | 309 Nm *+9 Nm * | 248 KM *+17 KM * | 330 Nm *+30 Nm * | 261 KM *+30 KM * | 360 Nm *+60 Nm * |
benzyna | Mercedes SLK R171 300 231 KM 170 kW | 231 KM | 300 Nm | 238 KM *+7 KM * | 309 Nm *+9 Nm * | 248 KM *+17 KM * | 330 Nm *+30 Nm * | 261 KM *+30 KM * | 360 Nm *+60 Nm * |
benzyna | Mercedes SLK R171 55 AMG 360 KM 265 kW | 360 KM | 510 Nm | 371 KM *+11 KM * | 526 Nm *+16 Nm * | 386 KM *+26 KM * | 561 Nm *+51 Nm * | 406 KM *+46 KM * | 612 Nm *+102 Nm * |