Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning Mercedes Sprinter I 2.9 TD 122 KM 90 kW polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Mercedes Sprinter I 2.2 CDI 109 KM 80 kW | 109 KM | 270 Nm | 120 KM *+11 KM * | 297 Nm *+27 Nm * | 143 KM+34 KM | 340 Nm+70 Nm | 151 KM *+42 KM * | 357 Nm *+87 Nm * |
diesel | Mercedes Sprinter I 2.2 CDI 129 KM 95 kW | 129 KM | 300 Nm | 142 KM *+13 KM * | 330 Nm *+30 Nm * | 155 KM+26 KM | 367 Nm+67 Nm | 163 KM *+34 KM * | 390 Nm *+90 Nm * |
diesel | Mercedes Sprinter I 2.2 CDI 82 KM 60 kW | 82 KM | 200 Nm | 91 KM *+9 KM * | 221 Nm *+21 Nm * | 116 KM+34 KM | 250 Nm+50 Nm | 122 KM *+40 KM * | 263 Nm *+63 Nm * |
diesel | Mercedes Sprinter I 2.7 CDI 156 KM 115 kW | 156 KM | 330 Nm | 172 KM *+16 KM * | 364 Nm *+34 Nm * | 190 KM+34 KM | 420 Nm+90 Nm | 200 KM *+44 KM * | 441 Nm *+111 Nm * |
diesel | Mercedes Sprinter I 2.9 TD 122 KM 90 kW | 122 KM | 280 Nm | 135 KM *+13 KM * | 308 Nm *+28 Nm * | 163 KM+41 KM | 345 Nm+65 Nm | 172 KM *+50 KM * | 364 Nm *+84 Nm * |