Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning Mercedes Sprinter II 2.2 CDI 109 KM 80 kW polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Mercedes Sprinter II 2.2 CDI 109 KM 80 kW | 109 KM | 280 Nm | 120 KM *+11 KM * | 308 Nm *+28 Nm * | 139 KM+30 KM | 350 Nm+70 Nm | 146 KM *+37 KM * | 368 Nm *+88 Nm * |
diesel | Mercedes Sprinter II 2.2 CDI 129 KM 95 kW | 129 KM | 300 Nm | 142 KM *+13 KM * | 330 Nm *+30 Nm * | 170 KM+41 KM | 370 Nm+70 Nm | 179 KM *+50 KM * | 390 Nm *+90 Nm * |
diesel | Mercedes Sprinter II 2.2 CDI 150 KM 110 kW | 150 KM | 330 Nm | 165 KM *+15 KM * | 364 Nm *+34 Nm * | 177 KM+27 KM | 380 Nm+50 Nm | 186 KM *+36 KM * | 429 Nm *+99 Nm * |
diesel | Mercedes Sprinter II 2.2 CDI 88 KM 65 kW | 88 KM | 220 Nm | 97 KM *+9 KM * | 243 Nm *+23 Nm * | 116 KM+28 KM | 285 Nm+65 Nm | 122 KM *+34 KM * | 300 Nm *+80 Nm * |
diesel | Mercedes Sprinter II 3.0 CDI 184 KM 135 kW | 184 KM | 400 Nm | 203 KM *+19 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 230 KM+46 KM | 499 Nm+99 Nm | 242 KM *+58 KM * | 524 Nm *+124 Nm * |