Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning Mini Cooper I S 1.6 Kompressor 163 KM 120 kW polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Mini Cooper I 1.6 116 KM 85 kW | 116 KM | 150 Nm | 120 KM *+4 KM * | 155 Nm *+5 Nm * | 121 KM+5 KM | 158 Nm+8 Nm | 128 KM *+12 KM * | 180 Nm *+30 Nm * |
benzyna | Mini Cooper I S 1.6 Kompressor 163 KM 120 kW | 163 KM | 210 Nm | 168 KM *+5 KM * | 217 Nm *+7 Nm * | 181 KM+18 KM | 240 Nm+30 Nm | 191 KM *+28 KM * | 252 Nm *+42 Nm * |
benzyna | Mini Cooper I S 1.6 Kompressor 170 KM 125 kW | 170 KM | 240 Nm | 176 KM *+6 KM * | 248 Nm *+8 Nm * | 197 KM+27 KM | 275 Nm+35 Nm | 207 KM *+37 KM * | 289 Nm *+49 Nm * |