Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning Mini Cooper II S 1.6 Turbo 174 KM 128 kW polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Mini Cooper II D 1.6 109 KM 80 kW | 109 KM | 240 Nm | 120 KM *+11 KM * | 264 Nm *+24 Nm * | 130 KM+21 KM | 285 Nm+45 Nm | 137 KM *+28 KM * | 312 Nm *+72 Nm * |
diesel | Mini Cooper II SD 2.0 143 KM 105 kW | 143 KM | 300 Nm | 158 KM *+15 KM * | 330 Nm *+30 Nm * | 176 KM+33 KM | 360 Nm+60 Nm | 185 KM *+42 KM * | 390 Nm *+90 Nm * |
benzyna | Mini Cooper II 1.6 120 KM 88 kW | 120 KM | 160 Nm | 124 KM *+4 KM * | 165 Nm *+5 Nm * | 128 KM+8 KM | 172 Nm+12 Nm | 135 KM *+15 KM * | 192 Nm *+32 Nm * |
benzyna | Mini Cooper II S 1.6 Turbo 174 KM 128 kW | 174 KM | 240 Nm | 180 KM *+6 KM * | 248 Nm *+8 Nm * | 194 KM+20 KM | 288 Nm+48 Nm | 204 KM *+30 KM * | 303 Nm *+63 Nm * |