Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning Opel Omega B 2.5 dTi 150 KM 110 kW polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Opel Omega B 2.0 dTi 100 KM 74 kW | 100 KM | 230 Nm | 111 KM *+11 KM * | 254 Nm *+24 Nm * | 121 KM+21 KM | 265 Nm+35 Nm | 128 KM *+28 KM * | 299 Nm *+69 Nm * |
diesel | Opel Omega B 2.5 dTi 150 KM 110 kW | 150 KM | 300 Nm | 165 KM *+15 KM * | 330 Nm *+30 Nm * | 176 KM+26 KM | 360 Nm+60 Nm | 185 KM *+35 KM * | 390 Nm *+90 Nm * |
diesel | Opel Omega B 2.5 TD 131 KM 96 kW | 131 KM | 250 Nm | 145 KM *+14 KM * | 275 Nm *+25 Nm * | 151 KM+20 KM | 295 Nm+45 Nm | 159 KM *+28 KM * | 325 Nm *+75 Nm * |