Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning Peugeot 208 1.4 HDi 68 KM 50 kW polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Peugeot 208 1.4 HDi 68 KM 50 kW | 68 KM | 150 Nm | 75 KM *+7 KM * | 165 Nm *+15 Nm * | 85 KM+17 KM | 190 Nm+40 Nm | 90 KM *+22 KM * | 200 Nm *+50 Nm * |
diesel | Peugeot 208 1.6 HDi 112 KM 82 kW | 112 KM | 240 Nm | 124 KM *+12 KM * | 264 Nm *+24 Nm * | 130 KM+18 KM | 285 Nm+45 Nm | 137 KM *+25 KM * | 312 Nm *+72 Nm * |
diesel | Peugeot 208 1.6 HDi 92 KM 68 kW | 92 KM | 215 Nm | 102 KM *+10 KM * | 237 Nm *+22 Nm * | 111 KM+19 KM | 280 Nm+65 Nm | 117 KM *+25 KM * | 294 Nm *+79 Nm * |