Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Peugeot 208 1.4 HDi 68 KM 50 kW | 68 KM | 150 Nm | 75 KM *+7 KM * | 165 Nm *+15 Nm * | 85 KM+17 KM | 190 Nm+40 Nm | 90 KM *+22 KM * | 200 Nm *+50 Nm * |
diesel | Peugeot 208 1.6 HDi 112 KM 82 kW | 112 KM | 240 Nm | 124 KM *+12 KM * | 264 Nm *+24 Nm * | 130 KM+18 KM | 285 Nm+45 Nm | 137 KM *+25 KM * | 312 Nm *+72 Nm * |
diesel | Peugeot 208 1.6 HDi 92 KM 68 kW | 92 KM | 215 Nm | 102 KM *+10 KM * | 237 Nm *+22 Nm * | 111 KM+19 KM | 280 Nm+65 Nm | 117 KM *+25 KM * | 294 Nm *+79 Nm * |