Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning Peugeot 307 I 1.4 HDi 68 KM 50 kW polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Peugeot 307 I 1.4 HDi 68 KM 50 kW | 68 KM | 150 Nm | 75 KM *+7 KM * | 165 Nm *+15 Nm * | 85 KM+17 KM | 190 Nm+40 Nm | 90 KM *+22 KM * | 200 Nm *+50 Nm * |
diesel | Peugeot 307 I 1.6 HDi 109 KM 80 kW | 109 KM | 240 Nm | 120 KM *+11 KM * | 264 Nm *+24 Nm * | 130 KM+21 KM | 285 Nm+45 Nm | 137 KM *+28 KM * | 312 Nm *+72 Nm * |
diesel | Peugeot 307 I 2.0 HDi 109 KM 80 kW | 109 KM | 250 Nm | 120 KM *+11 KM * | 275 Nm *+25 Nm * | 133 KM+24 KM | 310 Nm+60 Nm | 140 KM *+31 KM * | 326 Nm *+76 Nm * |
diesel | Peugeot 307 I 2.0 HDi 136 KM 100 kW | 136 KM | 320 Nm | 150 KM *+14 KM * | 352 Nm *+32 Nm * | 152 KM+16 KM | 390 Nm+70 Nm | 164 KM *+28 KM * | 416 Nm *+96 Nm * |
diesel | Peugeot 307 I 2.0 HDi 90 KM 66 kW | 90 KM | 205 Nm | 100 KM *+10 KM * | 226 Nm *+21 Nm * | 116 KM+26 KM | 264 Nm+59 Nm | 122 KM *+32 KM * | 278 Nm *+73 Nm * |