Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning Peugeot 406 2.0 HDi 90 KM 66 kW polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Peugeot 406 2.0 HDi 109 KM 80 kW | 109 KM | 250 Nm | 120 KM *+11 KM * | 275 Nm *+25 Nm * | 133 KM+24 KM | 310 Nm+60 Nm | 140 KM *+31 KM * | 326 Nm *+76 Nm * |
diesel | Peugeot 406 2.0 HDi 90 KM 66 kW | 90 KM | 205 Nm | 100 KM *+10 KM * | 226 Nm *+21 Nm * | 116 KM+26 KM | 264 Nm+59 Nm | 122 KM *+32 KM * | 278 Nm *+73 Nm * |
diesel | Peugeot 406 2.1 TD 109 KM 80 kW | 109 KM | 250 Nm | 120 KM *+11 KM * | 275 Nm *+25 Nm * | 126 KM *+17 KM * | 300 Nm *+50 Nm * | 133 KM *+24 KM * | 325 Nm *+75 Nm * |
diesel | Peugeot 406 2.2 HDi 133 KM 98 kW | 133 KM | 314 Nm | 147 KM *+14 KM * | 346 Nm *+32 Nm * | 152 KM+19 KM | 360 Nm+46 Nm | 160 KM *+27 KM * | 409 Nm *+95 Nm * |