Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Peugeot Boxer II FL 180 HDi 3.0 177 KM 130 kW | 177 KM | 400 Nm | 195 KM *+18 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 200 KM+23 KM | 460 Nm+60 Nm | 213 KM *+36 KM * | 520 Nm *+120 Nm * |
diesel | Peugeot Boxer II FL 2.2 HDI 110 KM 81 kW | 110 KM | 250 Nm | 122 KM *+12 KM * | 275 Nm *+25 Nm * | 127 KM *+17 KM * | 300 Nm *+50 Nm * | 134 KM *+24 KM * | 325 Nm *+75 Nm * |
diesel | Peugeot Boxer II FL 2.2 HDI 130 KM 96 kW | 130 KM | 320 Nm | 143 KM *+13 KM * | 352 Nm *+32 Nm * | 150 KM *+20 KM * | 384 Nm *+64 Nm * | 158 KM *+28 KM * | 416 Nm *+96 Nm * |
diesel | Peugeot Boxer II FL 2.2 HDI 150 KM 110 kW | 150 KM | 350 Nm | 165 KM *+15 KM * | 386 Nm *+36 Nm * | 173 KM *+23 KM * | 420 Nm *+70 Nm * | 182 KM *+32 KM * | 455 Nm *+105 Nm * |