Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Peugeot Boxer II 100 HDi 2.2 101 KM 74 kW | 101 KM | 250 Nm | 112 KM *+11 KM * | 275 Nm *+25 Nm * | 129 KM+28 KM | 300 Nm+50 Nm | 136 KM *+35 KM * | 325 Nm *+75 Nm * |
diesel | Peugeot Boxer II 120 HDi 2.2 120 KM 88 kW | 120 KM | 320 Nm | 132 KM *+12 KM * | 352 Nm *+32 Nm * | 150 KM+30 KM | 370 Nm+50 Nm | 158 KM *+38 KM * | 416 Nm *+96 Nm * |
diesel | Peugeot Boxer II 160 HDi 3.0 157 KM 115 kW | 157 KM | 400 Nm | 173 KM *+16 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 185 KM+28 KM | 460 Nm+60 Nm | 195 KM *+38 KM * | 520 Nm *+120 Nm * |
diesel | Peugeot Boxer II 180 HDi 3.0 176 KM 129 kW | 176 KM | 400 Nm | 194 KM *+18 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 200 KM+24 KM | 460 Nm+60 Nm | 212 KM *+36 KM * | 520 Nm *+120 Nm * |