Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning Porsche 944 Turbo 2.5 220 KM 162 kW polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Porsche 944 2.5 150 KM 110 kW | 150 KM | -1 Nm | 155 KM *+5 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 161 KM *+11 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 170 KM *+20 KM * | -1 Nm *+0 Nm * |
benzyna | Porsche 944 2.5 160 KM 118 kW | 160 KM | -1 Nm | 165 KM *+5 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 172 KM *+12 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 181 KM *+21 KM * | -1 Nm *+0 Nm * |
benzyna | Porsche 944 2.5 163 KM 120 kW | 163 KM | -1 Nm | 168 KM *+5 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 175 KM *+12 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 184 KM *+21 KM * | -1 Nm *+0 Nm * |
benzyna | Porsche 944 2.7 165 KM 121 kW | 165 KM | -1 Nm | 170 KM *+5 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 177 KM *+12 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 186 KM *+21 KM * | -1 Nm *+0 Nm * |
benzyna | Porsche 944 S 2.5 190 KM 140 kW | 190 KM | -1 Nm | 196 KM *+6 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 204 KM *+14 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 215 KM *+25 KM * | -1 Nm *+0 Nm * |
benzyna | Porsche 944 S2 3.0 211 KM 155 kW | 211 KM | -1 Nm | 218 KM *+7 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 226 KM *+15 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 238 KM *+27 KM * | -1 Nm *+0 Nm * |
benzyna | Porsche 944 Turbo 2.5 220 KM 162 kW | 220 KM | 327 Nm | 227 KM *+7 KM * | 337 Nm *+10 Nm * | 242 KM+22 KM | 365 Nm+38 Nm | 255 KM *+35 KM * | 393 Nm *+66 Nm * |
benzyna | Porsche 944 Turbo S 2.5 250 KM 183 kW | 250 KM | 338 Nm | 258 KM *+8 KM * | 349 Nm *+11 Nm * | 275 KM+25 KM | 375 Nm+37 Nm | 289 KM *+39 KM * | 406 Nm *+68 Nm * |