Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning Renault Twingo II 1.6 133 KM 98 kW polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Renault Twingo II 1.5 dCi 65 KM 48 kW | 65 KM | 160 Nm | 72 KM *+7 KM * | 176 Nm *+16 Nm * | 75 KM+10 KM | 195 Nm+35 Nm | 79 KM *+14 KM * | 208 Nm *+48 Nm * |
diesel | Renault Twingo II 1.5 dCi 85 KM 63 kW | 85 KM | 185 Nm | 94 KM *+9 KM * | 204 Nm *+19 Nm * | 92 KM+7 KM | 210 Nm+25 Nm | 102 KM *+17 KM * | 241 Nm *+56 Nm * |
benzyna | Renault Twingo II 1.2 TCe 100 KM 74 kW | 100 KM | 145 Nm | 103 KM *+3 KM * | 150 Nm *+5 Nm * | 135 KM+35 KM | 187 Nm+42 Nm | 142 KM *+42 KM * | 197 Nm *+52 Nm * |
benzyna | Renault Twingo II 1.6 133 KM 98 kW | 133 KM | 148 Nm | 137 KM *+4 KM * | 153 Nm *+5 Nm * | 139 KM+6 KM | 158 Nm+10 Nm | 147 KM *+14 KM * | 178 Nm *+30 Nm * |