Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning Smart ForTwo I 0.8 CDI 45 KM 33 kW polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Smart ForTwo I 0.8 CDI 45 KM 33 kW | 45 KM | 110 Nm | 50 KM *+5 KM * | 122 Nm *+12 Nm * | 54 KM+9 KM | 128 Nm+18 Nm | 57 KM *+12 KM * | 143 Nm *+33 Nm * |
benzyna | Smart ForTwo I 0.6 Turbo 54 KM 40 kW | 54 KM | 80 Nm | 56 KM *+2 KM * | 83 Nm *+3 Nm * | 75 KM+21 KM | 104 Nm+24 Nm | 79 KM *+25 KM * | 110 Nm *+30 Nm * |
benzyna | Smart ForTwo I 1.0 Turbo 84 KM 62 kW | 84 KM | 120 Nm | 87 KM *+3 KM * | 124 Nm *+4 Nm * | 103 KM+19 KM | 156 Nm+36 Nm | 109 KM *+25 KM * | 164 Nm *+44 Nm * |