Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning Toyota RAV4 XA30 2.0 Valvematic 158 KM 116 kW polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Toyota RAV4 XA30 2.2 D-4D 136 KM 100 kW | 136 KM | 310 Nm | 150 KM *+14 KM * | 341 Nm *+31 Nm * | 157 KM *+21 KM * | 372 Nm *+62 Nm * | 165 KM *+29 KM * | 403 Nm *+93 Nm * |
diesel | Toyota RAV4 XA30 2.2 D-4D 150 KM 110 kW | 150 KM | 340 Nm | 165 KM *+15 KM * | 375 Nm *+35 Nm * | 173 KM *+23 KM * | 408 Nm *+68 Nm * | 182 KM *+32 KM * | 442 Nm *+102 Nm * |
diesel | Toyota RAV4 XA30 2.2 D-CAT 177 KM 130 kW | 177 KM | 400 Nm | 195 KM *+18 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 204 KM *+27 KM * | 480 Nm *+80 Nm * | 215 KM *+38 KM * | 520 Nm *+120 Nm * |
benzyna | Toyota RAV4 XA30 2.0 Valvematic 158 KM 116 kW | 158 KM | 198 Nm | 163 KM *+5 KM * | 204 Nm *+6 Nm * | 170 KM *+12 KM * | 218 Nm *+20 Nm * | 179 KM *+21 KM * | 238 Nm *+40 Nm * |