Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning Volvo S80 II 2.0 D 136 KM 100 kW polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Volvo S80 II 2.0 D 136 KM 100 kW | 136 KM | 320 Nm | 150 KM *+14 KM * | 352 Nm *+32 Nm * | 184 KM+48 KM | 403 Nm+83 Nm | 194 KM *+58 KM * | 424 Nm *+104 Nm * |
diesel | Volvo S80 II 2.0 D3 163 KM 120 kW | 163 KM | 400 Nm | 180 KM *+17 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 183 KM+20 KM | 460 Nm+60 Nm | 196 KM *+33 KM * | 520 Nm *+120 Nm * |
diesel | Volvo S80 II 2.4 D5 163 KM 120 kW | 163 KM | 340 Nm | 180 KM *+17 KM * | 375 Nm *+35 Nm * | 193 KM+30 KM | 395 Nm+55 Nm | 203 KM *+40 KM * | 442 Nm *+102 Nm * |
diesel | Volvo S80 II 2.4 D5 185 KM 136 kW | 185 KM | 400 Nm | 204 KM *+19 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 215 KM+30 KM | 470 Nm+70 Nm | 226 KM *+41 KM * | 520 Nm *+120 Nm * |
diesel | Volvo S80 II 2.4 D5 205 KM 151 kW | 205 KM | 420 Nm | 226 KM *+21 KM * | 463 Nm *+43 Nm * | 243 KM+38 KM | 488 Nm+68 Nm | 256 KM *+51 KM * | 546 Nm *+126 Nm * |