Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning Renault Thalia I 1.4 98 KM 72 kW polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Renault Thalia I 1.5 dCi 65 KM 48 kW | 65 KM | 160 Nm | 72 KM *+7 KM * | 176 Nm *+16 Nm * | 75 KM+10 KM | 195 Nm+35 Nm | 79 KM *+14 KM * | 208 Nm *+48 Nm * |
diesel | Renault Thalia I 1.5 dCi 82 KM 60 kW | 82 KM | 185 Nm | 91 KM *+9 KM * | 204 Nm *+19 Nm * | 92 KM+10 KM | 210 Nm+25 Nm | 99 KM *+17 KM * | 241 Nm *+56 Nm * |
benzyna | Renault Thalia I 1.4 98 KM 72 kW | 98 KM | 127 Nm | 101 KM *+3 KM * | 131 Nm *+4 Nm * | 105 KM+7 KM | 136 Nm+9 Nm | 111 KM *+13 KM * | 153 Nm *+26 Nm * |